مصاحبه آرشیو خبر ها
پيش‌ بيني و حرف‌ هاي جالب دل‌ پيه‌ رو در آستانه ديدار يووه مقابل ميلان

پيش‌ بيني و حرف‌ هاي جالب دل‌ پيه‌ رو در آستانه ديدار يووه مقابل ميلان

محبوب اما مغضوبِ تصمیمی بحث‌برانگیز، پر خاطره در روزهای افتخار اما تراژیك در خداحافظی، وفادار هرچند دور دور از خانه. اینها تنها بخشی از احوالات الساندرو دل‌ پیه‌رو است؛ همان پینتوریكوی خواستنی یوونتوسِ بزرگ كه حالا در قامت كارشناس و یك تجربه كرده نبردهای حیثیتی میان یووه و میلان به سوالات خبرنگار لاگاتزتا دلو اسپورت (شماره امروز / نهم آوریل 2016) پاسخ می‌دهد. در چهل و یك سالگی هنوز تیفوسی‌های یووه تشنه شنیدن نام و خبری از او هستند. با همین اوصاف هم كه حساب كنیم شنیدن حرف‌های او در آستانه یك غول‌كشی دیگر از یووه (این بار در سن سیرو) حسابی شنیدن خواهد بود، مخصوصاً اینكه كاپیتان (سابق) پیش‌بینی نتیجه این بازی را هم در آخر گفته باشد:

 

«یووه ― میلان؟» حتماً موافق هستی پاسخ این سوال همیشه یكی از پیش‌بینی‌های ثابت و داغ فوتبال در ایتالیا است.

 

دقیقاً؛ به خصوص دیدارهای این دو تیم در دهه 90 كه همیشه فوقِ حساس بود. الیته نباید حساسیت بازی مقابل اینتر و رم را نیز فراموش كنیم. در هر حال رویارویی بیانكونری مقابل روسونری همواره جدالی حیاتی و حساس محسوب می‌شود.

 

با توجه به علاقه شما به بسكتبال و طرفداری‌تان از تیم «گلدن استیت»؛ به نظرتان هیجان تماشای بازی‌های این تیم بیشتر است یا ماجراجویی‌های یووه در این فصل؟

 

اگر بخواهم از زاویه دید یك علاقه‌مند پاسخ بدهم باید بگویم آنچه گلدن استیت در دیدارهایش به نمایش می‌گذارد احساسات را بیشتر به سمت هیجان هدایت می‌كند. كافیست نگاهی به «استفان كری» بیاندازید؛ بازیكنی كه شما را دعوت به تماشای كارهایی كه تا به حال ندیده‌اید می‌كند. اما اگر بخواهم كمی شخصی‌تر بگویم نمی‌توانم هیجان دیدن بازی‌های یوونتوسی كه در 20 بازی از 21 دیدار اخیرش، پیروز از میدان بیرون آمده و از شروعی بسیار ضعیف شاهكاری قابل توجه ساخته به همین راحتی بگذرم. شكی نیست كه قدرت ذهنی بی‌بدیل بازیكنان یووه به همراه قدرت بدنی فوق‌العاده آنها عاملی اساسی در راه رسیدن به موفقیت امروزشان و ایستادن در صدر جدول سری آ بوده است.

 

«برد تنها چیزیست كه اهمیت دارد» مهم‌ترین شعاری است كه این روزها بیشتر از همیشه در باشگاه تكرار می‌شود. به نظرت این جمله در بطن یوونتوسِ امروز جایگاهی فراتر از كلماتی ساده ایفا نمی‌كند؟

 

یكی از ماهیت‌های اساسی در رقابت‌های ورزشی غلبه بر حریفان است. عطش رسیدن به پیروزی در ورزش را نمی‌توان انكار كرد. شكست‌ناپذیر بودن و موفقیت اصلی‌ترین مسیرهای كسب احترام و افتخار هستند. در یووه نیز تمایز و مرزبندی ایجاد شده میان پیروزی و شكست بسیار روشن است؛ آنها فقط «برد» می‌خواهند.

 

گوش كردن به اظهارنظرات هواداران یووه نشان می‌دهد آنها از هم‌اكنون اسكودتو را از آنِ خود می‌دانند اما فكر نمی‌كنید ناپولی تا انتها برای قهرمانی خواهد جنگید؟

 

هنوز نمی‌توان قهرمانی را به طور كامل از آن یووه دانست. ناپولی با نمایشی فوق‌العاده در این فصل به همراه فوتبالی هیجان‌انگیز، مطمئن‌تر از آنی به نظر می‌رسد كه بتوان قهرمانی را از الآن به طور مطلق برای یوونتوس بدانیم. من مائوریتزیو ساری و دستاورد او در تیم ناپولی را بسیار تحسین می‌كنم و تعجب نمی‌كنم اگر آنها فاتح اسكودتو باشند!

 

رقابت میان تیم‌ها در سری آ را چطور می‌بینید؟ كمتر نشده؟

 

قطعاً رقابت‌ با تیم‌های متوسط و ضعیف‌تر چالش‌های كمتری دارد. عاملی كه می‌‎تواند فراز و فرودهای یك رقابت را تحت تاثیر خود كند اما تیم‌های مدعی طبیعتاً فشار بیشتری را متحمل می‌شوند. استرس و تمرینات فشرده تیم‌های بالای جدول و راحت‌تر بودن سایر تیم‌ها پس از تعطیلات ژانویه به نوعی همین واقعیت را اثبات می‌كند.

 

در دوران بازیتان در یووه و تیم ملی ایتالیا در برابر مدافعان بسیاری قرار گرفته‌اید. كدامیك جزو بهترین‌ها بودند؟

 

دفاع آتزوری در سال 2006 را به خاطر بیاورید. آنها بهترین خط دفاعی بودند كه من در دوران بازی‌ام دیدم. در یووه هم كافیست نام‌‎های بزرگی مثل: فابیو كاناوار و لیلیام تورام را بخ خاطر بیاورید. خط دفاعی چهار نفره و افسانه‌ای میلان هم جزء بهترین‌هایی بود كه مقابل من قرار گرفت.

 

منظرتان از خط دفاعی چهار نفره و افسانه‌ای میلان كدام بازیكنان است؟

 

مائورو تاسوتی، فرانكو بارزی، الساندرو كاستاكورتا و پائولو مالدینی.

 

خیلی از طرفداران، پائولو دیبالا را دل‌ پیه‌روی جدید یووه می‌نامند. این قیاس را چگونه می‌بینید؟

 

اولین باری كه او را در یووه دیدم با خودم فكر كردم او همان بازیكنی است كه می‌تواند تا همیشه بدرخشد. او خیلی زود جایش را در تیم تثبیت كرد و بازی‌اش را روز به روز توسعه داد. او به شخصیت فوتبالی بسیار خوبی دست یافته است. من هم وقتی حركات تكنیكی او را در زمین می‌بینم نمی‌توانم نظری بر خلاف این مقایسه داشته باشم.

 

كلید تاكتیكی مهم بازی فردا به نظر شما چیست و نتیجه بازی را چطور پیش‌بینی می‌كنید؟

 

یوونتوس باید بازی را در زمین میلان نگه دارد. چراكه احتمالاً میلان بیشتر چشم به ضد حملات خواهد داشت. من نتیجه را 2 بر 1 به به سود یووه پیش‌بینی می‌كنم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: